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Publications

1 - Broc, L., Bernicot, J., Olive, T., Favart, M, Reilly, J., Quémart, P., &Uzé, J. (2013). Lexical spelling in children and adolescents with specific language impairment : Variations with the writing situation. Research in Developmental Disabilities, 34, 3253-3266

2 - Broc, L., Bernicot, J., Olive, T., Favart, M, Reilly, J., Quémart, P., Catheline, N., Gicquel, L., & Jaafari, N. (2014). Evaluation de l’orthographe des élèves dysphasiques en situation de narration communicative : Variations selon le type d’orthographe, lexicale versus morphologique. Revue Européenne de Psychologie Appliquée, 64, 307-321.

3 - Broc, L., Bernicot, J., Olive, T., Favart, M, Reilly, J., Quémart, P., &Uzé, J. (2014). Narrations écrites et orthographe chez les enfants et les adolescents dysphasiques : Pourquoi les erreurs morphologiques augmentent-elles avec l’âge ? In Neveu, F. et al. (Eds), Actes du 4e Congrès mondial de linguistique française, 8, 1395-1405. Berlin, Allemagne : EDP Sciences. http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20140801167.

4 - Favart, M., Potocki, A., Broc, L., Quémart, P., Bernicot, J., & Olive, T. (2016). The management of cohesion in written narratives in students with specific language impairment : What changes between childhood and adolescence ? Research in Developmental Disabilities, 59, 318-327.

5 - Broc, L., Olive, T. & Bernicot, J. (2016). Evaluer les compétences syntaxiques des enfants et des adolescents dysphasiques à l’oral : Quand et pourquoi utiliser la narration ? In Neveu, F. et al. (Eds), Actes du 5e Congrès mondial de linguistique française, 27, 10002. Tours, France : EDP Sciences. http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20162710002.

6 - Reilly, J. S., Bernicot, J., Polse, L., Olive, T., Uzé, J., Wulfeck, B., Broc, L., Favart, M., & Appelbaum, M. (2017). Spoken and written narratives from French and English speaking children with Language Impairment. In M. Hickmann, E. Veneziano, & H. Jisa (Eds), Sources of variation in first language acquisition : Language, contexts, and learners. Series Trends in Language Acquisition Research (TiLAR).Amsterdam : Benjamins.

7 - Broc, L. & Olive, T. (en révision). Les difficultés orthographiques des enfants et adolescents dysphasiques.

8 - Joye, N., Broc, L., Olive, T., & Dockrell, J. (en révision). Spelling performance in children with Developmental Language Disorder : A meta-analysis across European languages.

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