Nos tutelles

CNRS UNS

Nos partenaires

ILF MSHS-SE

Rechercher




Accueil > Pages Perso > Shona Whyte > Recherches actuelles

Recherches actuelles

1. La recherche en didactique de l’anglais de spécialité au sein des réseaux GERAS et ESSE .

- Whyte, S. (2016). Who are the specialists ? Teaching and learning specialised language in French educational contexts. Recherches et pratiques pédagogiques en langue de spécialité, 35(3) [consulter]
- Sarré, C., & Whyte, S. (2016). Research in ESP teaching and learning in French higher education : developing the construct of ESP didactics. ASp, 69, 113-164.
- Whyte, S., & Sarré, C. (2016). From ’war stories and romances’ to research agenda : towards a model of ESP didactics. ESSE, Galway, Eire, 22-6 August.

2. Recherches en linguistique appliquée et en acquisition et enseignement-apprentissage d’une L2 sur les pratiques éducatives ouvertes et la médiatisation par les technologies.

- Whyte, S., & Cutrim Schmid, E. Synchronous video communication with young EFL learners : a multimodal analysis of task negotiation. AILA, Rio de Janiero, 23-8 July 2017.
- Whyte, S. (2015). Implementing and Researching Technological Innovation in Language Teaching : The Case of Interactive Whiteboards for EFL in French Schools. Basingstoke, UK : Palgrave Macmillan. [consulter]
- Cutrim Schmid, E., & Whyte, S. (Eds.) (2014). Teaching languages with technology : communicative approaches to interactive whiteboard use. A resource book for teacher development. London : Bloomsbury. [consulter]
- Whyte, S., Beauchamp, G., & Alexander, J. (2014). Researching interactive whiteboard use from primary school to university settings across Europe : an analytical framework for foreign language teaching. University of Wales Journal of Education, 17, 30-52.
- Whyte, S., Cutrim Schmid, E., van Hazebrouck, S., & Oberhofer, M. (2013). Open educational resources for CALL teacher education : the iTILT interactive whiteboard project. Computer Assisted Language Learning, 27 (2), 122-148

publié par Shona Whyte le